Math in prison
Głównym celem projektu było zorganizowanie grupie więźniów z płockiego zakładu karnego zajęć edukacyjnych z matematyki, które będą częścią ich procesu resocjalizacyjnego. Co istotne grupą docelową/beneficjentami projektu Math in Prison jest grupa skazanych, których umiejętności z zakresu edukacji matematycznej są bardzo niskie, i którzy nigdy wcześniej nie mieli możliwości wziąć udziału w przedsięwzięciu o podobnym charakterze z uwagi na fakt, iż są to więźniowie odbywający karę pozbawienia wolności w oddziale specjalnym, przeznaczonym dla osób z niepsychotycznymi zaburzeniami mentalnymi.
Priorytety, które nami kierowały to przede wszystkim chęć stworzenia dodatkowych możliwości edukacyjnych dla osób, które tych możliwości nie mają, a także przygotowanie materiałów edukacyjnych, które w późniejszym czasie mogłyby być wykorzystane w dowolny sposób przez edukatorów mających do czynienia z podobnymi grupami docelowymi. Wszystkie działania projektowe w sposób bardziej lub mniej bezpośredni są skierowane na wsparcie osób wykluczonych społecznie.
Jeśli chodzi o wskazanie innych grup docelowych projektu (oprócz wymienionych już więźniów), są to:
1.
Edukatorzy pracujący z więźniami w polskim systemie edukacyjnym – kliku z nich wzięło udział w szytym-na-miarę szkoleniu z zakresu tworzenia przystępnych materiałów do nauczania i uczenia się podstawo z zakresu matematyki.
2.
Nauczyciele i ochotnicy, którzy będą wprowadzać w życie ww. materiały, czytaj, będą je stosować w praktyce z grupą wcześniej wspomnianych więźniów z oddziału specjalnego.
3.
Zainteresowani nauczyciele matematyki, którzy będą mogli skorzystać z gotowych materiałów do nauczania matematyki. Chodzi przede wszystkim o nauczycieli pracujących na co dzień ze skazanymi, ale także o pozostałych edukatorów, dla których wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniej jakości materiałów edukacyjnych.
Co jest istotne w kwestii poprawienia umiejętności matematycznych?
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Partnerami projektu są dwie instytucje – Stowarzyszenie na rzecz edukacji osób wykluczonych społecznie o nazwie „Busola” z Polski oraz Wydział Nauk Stosowanych Uniwersytetu w Utrechcie (Holandia) – Stichting Hogeschool Utrecht (SHU). Partner holenderski to kluczowy podmiot w kwestii rozwoju edukacji matematycznej dla dorosłych w Europie. W trackie międzynarodowego spotkania, SHU przekazało swoje doświadczenie mniej utytułowanemu partnerowi z Polski, efektem czego było przygotowanie ciekawej publikacji edukacyjnej. Publikacja ta składa się z 15 jednostek tematycznych oraz z testu kompetencji, który należy wykonać przed rozpoczęciem samych zajęć, po to by stwierdzić na jakim poziomie są słuchacze oraz po zakończeniu cyklu, aby stwierdzić, czy słuchacze nabyli nowe umiejętności. Wszystkie jednostki lekcyjne w sposób bardziej pośredni lub bezpośredni odnoszą się do umiejętności wykorzystania wiedzy matematycznej w codziennej praktyce. Materiały te odnoszą się do przykładów z życia wokół nas. Całość składa się z krótkich materiałów wideo oraz prezentacji do wykorzystania podczas zajęć. Materiały zostały przygotowane w taki sposób, by z ich wykorzystaniem wiedzę mogli przekazywać potrzebującym niekoniecznie wykwalifikowani nauczyciele. Co więcej, całość może być także wykorzystana do samodzielnej nauki.
W skrócie, korzyści, jakie osiągnęliśmy poprzez wdrożenie projektu to:
Dla słuchaczy:
1. Promowanie możliwości współpracy w ramach projektu, który łamie bariery kulturowe, społeczne oraz związane z brakiem podstawowych umiejętności edukacyjnych.
2. Umożliwianie uczestnikom możliwości dowiedzenia się więcej o krajach partnerskich, z których są uczestnicy projektu.
3. Poszerzanie zakresu edukacji nieformalnej dla słuchaczy, możliwie prowadzącej do zdobycia wiedzy i umiejętności oraz zwiększania swoich kompetencji w zakresie edukacji matematycznej.
4. Zwiększanie pewności siebie oraz poczucia własnej wartości wśród uczestników działań.
5. Motywowanie słuchaczy do dalszej edukacji oraz świadomości społecznej.
6. Edukowanie nisko wykwalifikowanych uczestników projektu.
Dla edukatorów:
1. Możliwości dzielenia się swoim doświadczeniem związanym z tematyką projektu, z kolegami po fachu.
2. Okazja do zdobycia inspiracji z uwagi na możliwość obserwacji oraz zrozumienia zupełnie innych praktyk i innego podejścia do tego samego problemu.
3. Aktywna promocja pozytywnego podejścia do pracy wśród wszystkich uczestników, którzy wspólnie dążą do wcześniej obranego celu.
4. Edukatorzy będą mieli możliwości podzielenia się najlepszymi praktykami zdobytymi podczas działań projektowych.
Dla społeczeństwa:
1. Możliwość obniżenia odsetka recydywy wśród osób pozbawionych wolności biorących udział w projekcie.
2. Ostateczny „produkt” (materiały do nauczania/uczenia się matematyki) będzie dostępny dla chętnych długo po zakończeniu projektu.